המטבח וסוד האוכל של המזרח הרחוק

בעוד בשר כמו בשר בקר, חזיר ועוף עדיין בעלייה, טבחים במזרח הרחוק למדו לצרוך פחות . הם גם למדו לשלב כמויות קטנות של חלבון עם אורז, פסטה וירקות. המטבח האסייתי מתבסס על ירקות ועל תוצרת האדמה.

 

כמה מנות עיקריות מבושלות באיטיות

כגון היילם המפורסם, שילוב של קטניות, בשר ותבלינים, המתבשל במשך שבע או שמונה שעות. זהו תבשיל סמיך המוגש טרי ובעל טעם של לימון, כוסברה וג'ינג'ר. במזונות סיניים רבים מבשלים תרנגולות, ברווזים, כבשים שלמות, רגלי כבשים וחזירים שלמים לפני הבישול.

 

פיאן סיי

פשטידה מהבילה של כרוב, בשר ותבלינים, הפכה לסמל מזון מהיר של המזרח הרחוק, בדיוק כמו ההמבורגר באמריקה. לא ניתן לדמיין את מטבח המזרח הרחוק ללא נגיעה קוריאנית: לעתים קרובות מוסיפים לבשר שרכים, מלפפוני שרך וצ'יפס חמוץ מיובש.

אורז לבן מאודה

הוא מרכיב עיקרי של המטבח הקנטונזי, דרך להתמלא בבשר על האש ודגים מאודים. האורז הוא גם מרכיב מרכזי במנת האורז המטוגנת המשוכללת צ'או פאן, שעולה בהרבה על כל מה שנמצא במזנון הפינות. למטבח המזרח הרחוק יש השפעה קוריאנית חזקה, עם קימצ'י העשוי מירקות חמצמצים, סלטים קוריאניים ונבטי שעועית הנראים לעיתים קרובות על שולחנות הפרידה. אורז דביק משמש מדינות רבות במזרח אסיה למגוון מנות.

מטבח המזרח הרחוק משתמש במרכיבי בר רבים במקום מרכיבים מעובדים כגון מולים, מלפפוני ים וצדפות מעובדות בסביבה טבעית. עשבי תיבול ורטבים ארומטיים רבים משמשים במטבח המזרחי כדי להעניק למנות אותנטיות.

אם אתה רוצה לבשל אתה צריך ווק, סיר או תבשיל. מזון הקיטור הסיני עם סיר אדים במבוק מוערם זה על גבי זה, ומאפשר לבשל מספר סוגי מזון בו זמנית, וחוסך זמן ודלק.

 

המטבח המזרחי כולל טכניקות 

ישנם טכניקות רבות לבישול מאכלים התלויים באוכל האזור אמירה פשוטה של המטבח המזרחי מנצלת את הסיכוי לשלב תיבול ירקות עם רוטב סויה כדי להכין מוקפץ צבעוני ופריך. הכנת מאכלים מזרחיים יכולה להיות פשוטה כמו ערבוב ירקות כדי להפוך אותם לרכים ופריכים, או מסובכים כמו להתחייב לארבעה ימי הכנה לברווז פקאן. בכל מדינה ישנם סוגי מזון שונים המתייחסים למטבח המזרחי.

כתוצאה מכך, המונח "מטבח המזרח התיכון" מכסה מגוון רחב של מנות. המטבח המזרחי מתייחס למטבח האסיאתי במזרח הרחוק, שמוכר ברחבי העולם.

אכילה בריאה

בשלב האכילה הבריאה אנו מגלים את מעדני הבישול הביתי במגוון מאכלים אסייתיים. מטבח המזרח הרחוק הוא תופעה גסטרונומית חדשה יחסית שהופיעה בחופי האוקיינוס השקט של רוסיה, המשלבת מסורות של מתנחלים, עמים ילידים ומטבח תוצרת בית של תושבי המזרח הרחוק וכן הלוואות מאסיה. המטבח הרוסי מגוון מאוד, עם השפעות רבות משתי המדינות.

אכילה עם מקלות 

תוכלו למצוא דוכני אוכל ומסעדות המגישות התאמות אינדונזיות למטבח הסיני כגון באקי מי אייאם (אטריות עוף), פנגסיט (וונטון), מי גורנג (אטריות מטוגנות) וקווטיאו גורנגס (שטוח מטוגן) אטריות אורז). השפים היפנים מפורסמים בסושי שלהם (אוכל מגולגל בנייר אצות) ובסשימי (דג נא פרוס), אך התרבויות האסיאתיות אוהבות כל מיני דגים ופירות ים יוצאי דופן. המטבח של האי מאלוקו עשיר במאכלי ים, בעוד שמטבח הפפואה המקומי מורכב מחזירי בר קלויים ופקעות כמו בטטה.

תאילנד

היא המקום הטוב ביותר להשביע את התיאבון שלך בכל הנוגע למטבח המזרחי מכיוון שהוא אחד המטבחים העיקריים בעולם וידוע במנות החריפות שלו. אנשים רבים נוסעים למדינות המזרח הרחוק כדי לחוות מטבח מזרחי וטעמים אותנטיים, והמטבח הוא חלק מרכזי במסע.

המטבח הפקיסטני הוא האוכל המוכר ביותר בתת היבשת, בעל מסורת עשירה ומלא במנות נפלאות ומגוונות. פקיסטן היא מקום הולדתו של הטנדור, תנור שבו מבשלים לחמים רבים, בשר כגון עוף, כבש ודגים.

מנות מהאזור כוללות nasi kapau bukittinggi הדומה למזון Padang, אך משתמשת יותר בירקות. ירק מעורב דומה, קאפ קאי, הוא מאכל פופולרי במטבח הסיני והאינדונזי.

זוהי גרסה מהירה של בישול מזרחי המאפשרת לטבח להכין את השילוב האהוב עליו בין בשר, עוף, דגים וירקות ביד. אם נהניתם ממתכוני ספארי של ניגהאט, אולי תאהבו גם את פיצת העוף הטנדורית המהירה והקלה שלנו עם עוף מטוגן או פפדום (עוף טנדורי).

האוכל האינדונזי הוא אחד מהמטבחים התוססים והצבעוניים ביותר בעולם, מלא טעמים עזים. השילוב של פולי קקאו ואצות ים הוא תוצר מצוין של מיטב המסורות של מטבח המזרח הרחוק.

המטבח הקנטונזי מאופיין במנות פשוטות בעלות טעמים צלולים וטבעיים

המשקפות את מאכלי הים והחקלאות העשירים באזור. בעוד שפים בסצ'ואן ודונגביי מתבלים את המנות שלהם בתבלינים, השפים הקנטונזים משתמשים רק בכמה תבלינים כבדים ונותנים למרכיבים העיקריים לדבר בעד עצמם. רוטב סויה, פסטה, ארוחות דים סאם אפיות וצלי שומן הם סימני ההיכר של המטבח הקנטונזי.

 

השכבות בקולינריית המזרח

השכבה הראשונה היא המסורות הקולינריות של ילידי המזרח הרחוק, למשל חיתוך דגים קפואים. השכבה השלישית כוללת הוספת ווקים סיניים, פיאן סי קוריאני (מלוח) ורוטב פירות ים גולמי יפני למטבח. השכבה הרביעית היא הבישול הביתי הפשוט של תושבי המזרח בתקופה הסובייטית והפוסט-סובייטית.

לסיכום, אם אתם חוששים מחומרי הגלם שהאלה ולא מכירים לעומק הדברים את הצעדים והשימוש הנכון בהם, ממליצים לכם לחקור, להבין ולהעיז,  בסוף התהליך עוד תיהיו מופתעים.

בתאבון !

 

דילוג לתוכן