קבוצת הכדורגל של רומא

רומא הוא מועדון כדורגל איטלקי המשחק בסרייה A האיטלקית. המועדון זכה שלוש פעמים באליפות הליגה הלאומית, תשע פעמים בגביע איטליה ובגביע אירופה למחזיקות גביע בשנת 1984. ה-Associazione Sportiva Roma (המכונה לעתים קרובות AS Roma) נוסדה ב-1927 באמצעות מיזוג והייתה פעילה בליגה הבכירה של הכדורגל האיטלקי למעט עונה אחת בתחילת שנות ה-50 (1951-52). היריבות מתחילה מייסודה של AS Roma בקיץ 1927, כאשר italo Foschi יזם את המיזוג של שלושה מועדוני כדורגל איטלקיים הוותיקים ביותר בעיר רומא: FC Rom, SS Alba Audace ו-Foritudo Pro Roma (SGS).

על פי ליגת הכדורגל הכספית שפורסמה על ידי חברת הייעוץ של דלויט

Associazione Sportiva, היה רומא מועדון הכדורגל ה-15 בעל הביצועים הגבוהים ביותר בעולם ב-2010/11 עם מחזור מוערך של 141.5 מיליון יורו במונחי מחזור. המועדונים AS Roma ו-SS Lazio משחקים בדרבי רומא (Il Derbi della capitale) מדי שנה, משחק לוהט ופעיל רגשית המסומן במתיחות. AS Roma היא גם הקבוצה ב-Superleague Formula, סדרה של מכוניות מירוץ שבהן קבוצות בחסות מועדוני כדורגל.

רומא הייתה המועדון היחיד שספג ירידת ערך בשתי העונות האחרונות יחד עם מילאן ווסטהאם יונייטד כאשר רומא סבלה מירידה של 12%

יחד עם לאציו ויובנטוס, Associazione Sportiva Roma הוא אחד משלושת המועדונים האיטלקיים המצוטטים ביותר. רומא בכדורגל האיטלקי הוא מועדון עם יריבות רבות, במיוחד עם לאציו, איתה היא חולקת את סטדיו אולימפיקו.

לאחר שחזרה לסרייה A

רומא הצליחה להתייצב בחצי העליון של המועדון עם שחקנים כמו אגיסטו פנדולפיני, דינו דה קוסטה ודיין הלג ברוני. קבוצת הנוער בה שיחק איל קפיטנו הסכימה להימכר לקבוצת הנוער של לאציו לאחר שגילדו ג'יאניני, אחד ממאמני הנוער שלו שכנע את הוריו שלאציו היא הקבוצה הנכונה לעתיד ולוטבו די רומא. לפי מכון דוקסה למחקר לספרסו באפריל 2006, רומא היא מועדון הכדורגל הפופולרי ביותר באיטליה, לפני יובנטוס, אינטרנציונלה, מילאן ונאפולי. 7% מאוהדי הכדורגל האיטלקי תומכים במועדון.

במרכז היקום, בשעות אחר הצהריים של יוני בהיר ושטוף שמש, כמה שבועות לאחר שמועדון אסרום זכה בתואר האליפות השלישי שלו וסיים בראש הטבלה בעונת 2000-2001, מיליוני תומכים ל- Circo Massimo העתיק נהר לחגוג.

רומא הייתה שנייה בסרייה A אחרי אינטר מילאן מאז הורדתה מהליגה בעונת 1951-52

הם זכו באליפות הליגה שלוש פעמים (1941-42, 1982-83 ו-2000-01). פרנצ'סקו טוטי, מלך רומא, בילה את כל הקריירה שלו ברומא, ושבר שיאי מועדונים רבים, כולל זה של מלך השערים. קבוצת פרידקין כוללת את פאלוטה, היורשת של רומא, ומובלת על ידי שבעה מועדוני סרייה A שאינם איטלקים, ביניהם ג'ואי סאפוטו, הבעלים הקנדי של בולוניה, רוקו קומיסו, הבעלים האיטלקי-אמריקאי של פיורנטינה וקייל קראוזה, הרוכש האמריקאי של פארמה ו קלצ'יו.

רומא נוסדה בשנת 1927 והצליחה להטביע את חותמה על הכדורגל האיטלקי על ידי הגעה למקומות גבוהים רבים בדרג העליון של הליגה ובשנת 1942 זכייה בסקודטו הראשון שלה

המועדון נבחר ל-20 המועדונים היקרים ביותר על ידי פורבס, פורבס ודלויט, אבל לעשות זאת בדירוג זה סימן מדאיג, עם המקום ה-17 שלו השנה. רומא מדורגת במקום השלישי ברשימת המועדונים הכי יקרים בעולם של פורבס עם הכנסות של 156 מיליון דולר, רווח תפעולי של 15.6 מיליון דולר ויחס חוב של 5.6%.

פאלוטה ראה פוטנציאל במותג של רומא כמועדון

אבל היה מתוסכל בגלל "שיטות העסקים והמדינות הארכאיות" של הליגות שנראו חוסר נכונות לשפר את תשתית האצטדיון שלהן. קבוצה מכובדת בצמרת הכדורגל הבינלאומי, רומא חיכתה לאחת משלוש הזכיות הגדולות בגביע אירופה מאז קודמו ההוגן של אינטר מילאנו, גביע אופ"א, אבל אף קבוצה אחרת לא יכולה לספור. רומא זכתה בפעם האחרונה בתואר הסרייה A בעונת 2000-01 עם פאביו קאפלו בראש.

בפעם הראשונה בקריירה שלו

הוא ראה את אחת הקבוצות שלו סופגת שישה שערים כאשר רומא הייתה נבוכה על ידי בודו מיסטיקט והפסידה לליגה האירופית 6-1. הדבר הטוב הוא שלמנג'ר רומא כל הזמן אומרים לתת לאותם שחקנים לשחק. רומא נוסדה בשנת 1927 והצטרפה לליגה הראשונה של איטליה, סרייה A, זמן קצר לאחר הקמת הליגה בשנת 1929.

ה-Stadio Olimpico בעל 82,656 קיבולת משותף עם לאציו. הסיפור מאחורי תג רומא הוא אחד המעניינים בכל הכדורגל. ניתן לשפוט רלוונטיות על סמך כותרות שאינן נחשבות ל"חדשות רומא", אך עדיין מופיעות.

דילוג לתוכן