ניהול קמפיין בחירות בישראל זה מקצוע

בכל תקופת בחירות נוכל לראות אותם בכל מקום:פלאיירים, שלטים, תשדירי בחירות, סרטונים בהם גדולי הפוליטיקאים מצטלמים לרשתות החברתיות השונות בעודם מנסים לשכנט אתכם, הצופה מהבית או מהרחוב למה עליכם לתמוך בו בעדכם ממשים את זכותכם הדמוקרטית. מה שאתם לא תמיד נחשפים אליו, הוא הצוות סביב אותו אדם, העומל ימים כלילות על מנת לפצח את האסטרטגיה הנכונה, מפיק את תוצרי השיווק ועוקב באדיקות אחר התוצאות של כל מהלך. משימה זאת אינה פשוטה ועל מנת לנצח בקמפיין בחירות יש לבחור הצוות המקצועי ביותר שיוכל לתפעל משימה קשה זאת. אלו חלק מן הדברים שמאפיינים צוות מוצלח לניהול קמפיין

נדרשת מהצוות יכולת לביצוע משימות במקביל

1.     אין דרך אחת לנהל קמפיין, כל אסטרטגיה היא שונה ומותאמת לסיטואציה ולצרכי הלקוח, ללא יכולת לביצוע משימות בצקביל ובמיוחד בניהול קמפיין נכון ומקצועי, ההשפעה של הקמפיין תהיה קטנה בעשרות מונים מן הפוטנציאל הגלום בה, ניהול קמפיין בחירות מוצלח מחייב יכולת של ביצוע כמה משימות במקביל על מנת להשפיע על דעת הקהל, שכן לפעולות שונות יש אפקטים שונים אשר יכולים להשפיע על הצלחתם של צעדים אחרים שצוות הנהלת הקמפיין עושה.

יכולת לפתרון בעיות היא קריטית

1.     כפי שקהל הבוחרים מצפה מהרצים ליכולת פתרון בעיות, כך גם על צוות הקמפיין להפגין יכולת זו. במהלך קמפיין בחירות ישנם מגוון מכשולים העומדים בפני צוות הקמפיין, בין אם התייחסות לגורמים בעייתיים עבור המועמד, בעיות לוגיסטיות או גורמים חיצוניים. צוות שלא ישכיל למצוא מענה עבור הבעיות יוצר קמפיין לא אידיאלי ואף פוגע באמינות כל הצעדים האחרים. היכולת לתת מענה הולם לבעיות יוצרת תחושת אמינות ואחריות, מה שמשתקף בתפישה של המועמד על ידי החברה. אנו ממליצים על מעטפת ניהול קמפיין של חברת בחירות360.

 

צפו ללא צפוי

1.     על הצוות לחשוב על כל האופציות אשר יכולות לקרות בעקבות כל מהלך, גם כאלה שאינן סבירות, כפי שחוק מרפי לימד רבים וטובים- "כל דבר שיכול להשתבש, אכן ישתבש" ומכיוון שזמן הוא גורם מכריע בניהול קמפיין, ללא תכנון גם למצבים כאלה ישנו עיכוב בתגובה. התגובה או חוסר התגובה למקרים הלא צפויים יכולים לקבוע האם הקמפיין יסתיים בהצלחה מסחררת או בכישלון מוחץ.

דע את החוקים

1.     בדמוקרטיה כמו בדמוקרטיה מעבר לזכויות, ישנן גם חובות. בתור מועמד בבחירות ניתנת לך האופציה לבחור ולהיבחר, ובכך להשפיע על עתיד החברה, העיר ואף המדינה, אך כל אדם וארגון מחויב בנוסף לציית לחוק, ולא יענש. במידה והקמפיין נוהל בצורה שאינה מקצועית, יכול להיווצר מצב בו המועמד או צוותו עברו על החוק. לא רק שמדובר בכתם במוניטין של המועמד, הפוגע באמינותו אלא גם שדבר כזה עלול לגרור סנקציות ואף פסילה של המועמד. צוות מקצועי ידע לייעץ למועמד ולמנוע מבוכות מסוג זה, ובנוסף לכך ימנע את הסיכוי שקמפיין בחירות יקר ילך לפח בעקבות פסילה של מועמד.

אין דרך אחת

למרות שכל התכונות שציינו למעלה הינן חשובות, יש לזכור שיש יותר מדרך אחת לנהל את אותו הקמפיין, מה שחשוב לזכור זה שצוות מקצועי ידע לבחון אסטרטגיות שונות, ולפעול בהתאם. עכשיו, לאחר בחירת הצוות, עיקר העבודה עוד לפניכם, ואתם הולכים לעבור מסע לא פשוט, אך החברה שתהיה לכם לאורך הדרך היא זאת שתקבע עד כמה תהנו לאורך המסע.

דילוג לתוכן