מסחר אלקטרוני באינטרנט – כל המידע על אתרי איקומרס

אם אתה מנהל חברה שמוכרת מוצרים, מנהל אתר איקומרס שמנהל הזמנות מהלקוחות, המאמר הזה בשבילך. כאשר אתה רוכש נעליים מקמעונאי דרך הרשת, מדובר בעסקה שבין מותג/עסק לצרכן. 

 המצב היום אל מול חנויות פיזיות מסורתיות

אתרי מסחר אלקטרוני מאפשרים לצרכנים ולעסקים לקנות ולמכור בפלטפורמה ספציפית. עם עגלת קניות כפלטפורמת מסחר אלקטרוני, הקמעונאים מקימים חנויות מקוונות בהן הם מציגים את המוצרים והשירותים שלהם. חנויות שמוכרות את המוצרים שלהן באינטרנט הן חנויות מסחר אלקטרוני או עסקים.

אתרי מסחר אלקטרוני 

אתרים אלו בדרך כלל מנוהלים ע"י חברות שמתעסקות עם עיבוד נתונים של הזמנות, לוקחות תשלומים, מנהלות לוגיסטיקת משלוח ומספקות שירות לקוחות שותף. מכיוון שהמסחר האלקטרוני מונע על ידי האינטרנט, לקוחות מהמכשירים שלהם יכולים לגשת לחנויות מקוונות, לגלוש ולבצע הזמנות של מוצרים ושירותים.

B2C- מסחר אלקטרוני

הוא הצורה הנפוצה ביותר של מסחר מקוון, המכסה מגוון רחב של מוצרים החל מביגוד ועד בידור. מערך המכירה הזה הוא ההיפוך של מודל המסחר האלקטרוני המסורתי, כלומר צרכנים בודדים הופכים את המוצרים והשירותים שלהם לזמינים לקונים עסקיים.

B2C היא סוג של מסחר אלקטרוני שבו הצרכנים הופכים את כל המוצרים או השירותים שלהם לזמינים לעסקים להציע ולקנות.

באתרי מסחר אלקטרוני אתה קונה את המוצר הפיזי או הדיגיטלי בכללותו ללא התערבות גורם אנושי, כמו חנות פיזית שבה אתה לוקח את המוצר מהמדפים. זאת בניגוד לנותני שירות כמו מעבדת מחשבים ברמת גן

חנויות מקוונות הן חברות שמוכרות מוצרים ושירותים לאנשים בכל רחבי העולם ומשתמשות בשירותי משלוחים להובלת מוצרים ללקוחות.

עסקאות מסחר אלקטרוניות אופייניות כוללות רכישת ספרים מקוונים (כגון אמזון), רכישת מוזיקה (הורדות מוזיקה וצורות הפצה דיגיטליות כגון חנות iTunes ובמידה פחותה וחנויות משקאות מקוונות בהתאמה אישית) ושירותי מלאי.

מסחר אלקטרוני הוא מודל עסקי בו מבצעים עסקאות דרך האינטרנט. מסחר אלקטרוני מתייחס למודל עסקי הכולל עסקאות מכירה דרך האינטרנט. אתר איקומרס הוא פורטל מקוון המאפשר עסקאות מקוונות של סחורות ושירותים באמצעות העברת מידע וכספים דרך האינטרנט.

פלטפורמות תומכות

השימוש בפלטפורמות להקלת רכישת ומכירת מוצרים כולל החלפת כספים ונתונים דיגיטליים לביצוע עסקאות עסקיות. E-Business מתייחס לכל ההיבטים של ניהול עסק מקוון, ואילו מסחר אלקטרוני מתייחס לרכישה ויצוא של סחורות ושירותים.

אתרי מוצרים והחלפת ציטוטים המאפשרים לחברות לחפש מוצרים, שירותים ומידע וליזום עסקאות וכן ממשקים לרכישה אלקטרונית. ביזנס טו ביזנס (B2B) מתייחס להחלפה אלקטרונית של סחורות, שירותים ומידע בין חברה לצרכניה. 

פילוח מדויק 

אותם עסקים יכולים לסווג אתרי מסחר אלקטרוני לפי המוצרים והשירותים שהם מוכרים. הצדדים שאיתם הם עושים עסקים והפלטפורמות שבהן הם פועלים. הקטגוריה הראשונה של עסקים מבוססת על סוג הסחורה הנמכרת, הכוללת הזמנת תוכן דיגיטלי לצריכה מיידית באינטרנט, הזמנת מוצרים ושירותים קונבנציונליים ושירותי מטה המאפשרים סוגים אחרים של מסחר אלקטרוני.  לפעמים הוא גם יכול להוות עיכובים ובעיות שונות כיוון שאתה לא הראשון למכור מוצר או שירות ובהתאם לענף תוכל להתחרות עם מוצרים זהים או דומים.

מסחר אלקטרוני יכול לסייע לחברות לבנות נוכחות רחבה יותר בשוק על ידי מתן ערוץ הפצה זול ויעיל יותר עבור המוצרים והשירותים שלהם.

משרד המסחר ממליץ לחברה לבחון את האפשרויות שלה לגבי חנויות מקוונות שעליהן תבסס את אסטרטגיית המסחר האלקטרוני שלה לטווח הארוך, כגון שווקים ופלטפורמות מכירות פומביות.

 

שינויים עקב מגיפת הקורונה ( COVID 19 )

עסקים רבים שנשארו מאחור, דחו את הקץ ולא בנו אתר מעולם פשוט הרימו ידיים. מכירת מוצרים ושירותים באינטרנט קיבלה משמעות חדשה ולבעלי עסקים ולצרכנים אין ברירה אלא לפנות למסחר אלקטרוני. אנשי מקצוע עצמאיים, עסקים קטנים ומפעלים גדולים נהנים מסחר אלקטרוני, המאפשר להם למכור את סחורותיהם ושירותיהם בקנה מידה שאינו אפשרי במסחר לא מקוון מסורתי. חידושים שתרמו לצמיחת המסחר האלקטרוני כוללים ספריות אלקטרוניות ומנועי חיפוש שמאתרים מידע באינטרנט, סוכני תוכנה ובוטים שמאתרים סחורות או שירותים, מערכות הממליצות על מוצרים למשתמשים על סמך הפרופילים שלהם ושירותי אימות דיגיטלי המבטיחים זהות האינטרנט.

 

 

 

אתרי עסקאות הם אתרים המתארחים באופן מקומי ומבצעים עסקאות מקצה לקצה באמצעות אתרים (א) המאפשרים ללקוחות לחפש מוצרים, (ב) להזמין ולשלם, (ג) לאפשר ללקוחות ליצור קשר עם חברות. למכירות ושירותים. ולבסוף, מה שחשוב זה להגדיל את קהל היעד, להפוך כמה שיותר קונים ל"קונים קבועים" ובכך לגדול עוד ועוד.

כוחות אלה דוחפים את החברות להסתגל למסחר אלקטרוני על מנת למכור סחורות ומוצרים באופן שלקוחות ממדינות דומות או אפילו משני אזורים יוכלו לקנות.

 

דילוג לתוכן