כל מה שרציתם לדעת על יעוץ אסטרטגי לעסקים

יעוץ מקצועי הוא אחד ההחלטות הכי חשובות שתוכלו לקחת לעסק שלכם. עסקים רבים, אגודות וחברות קטנות וגדולות לפעמים דורכים במקום ולא מגיעים ליעדים ולתוצאות שהציבו לעצמם. במקרים רבים, פשוט לא עובדים לפי אסטרטגיה ברורה ולא מבינים שהכל מתחיל מהבסיס ומתחילת התהליך.

 

שקול לחפש יועצים שהחזיקו או ניהלו בהצלחה עסקים קטנים וגדולים

מומלץ לחפש איש מקצוע עם נסיון מוכח, שעבד בעברו מול עיריות, מועצות, ארגונים עסקיים או מחלקות בודדות. חפש יועצים שעבדו בתעשייה שלך ובתחומים קרובים אליך, כל תרוויח הבנה מלאה ועמוקה של הפרוצדורה שיש לעבור והייעוץ יהיה יעיל יותר. מומלץ לקבל חוות דעת על אותה חברת ייעוץ אסטרטגי ולבדוק חוות דעת בקרב חברות התואמות את הסגנון, הגודל, הצרכים והמטרות שלך. תמיד תיכנסו לעובי הקורה ותחקרו מה הרקורד שלהם בייעוץ? זכרו, אתה לא צריך רק יועץ עם הניסיון הנכון, אתה צריך יועץ שהוכיח את עצמו כמוצלח בחברות כמו שלך וייקח את העסק/ארגון שלכם למקומות שעוד לא הייתם.

אותם ארגונים ומגזרים שמעסיקים יועצים אסטרטגים, מעסיקים בנוסף יועצים פיננסים, טכנולוגיה, משאבי אנוש, שיווק וניהול עסקי. עם זאת, לא משנה כמה יועצים יהיו לך בתחומים השונים, תוכלו לקבל טיפים וייעוץ גם להתייעלות כח האדם בחברה, הוצאות וכו' מאותו יועץ אסטרטגי שתבחרו לעבוד עימו. אותו הייעוץ יגרום לכם להבין טוב יותר אם אתה יכול לזהות בעיות במערך החברה, אנשי מקצוע חיצוניים ולבסוף המטרה היא להפיק תועלת מהעזרה והמומחיות שלו.

 הצרכים הספציפיים של העסק שלכם

רק אתם כמנהלי ארגון או בעלים של חברה יודעים את הבעיות האמיתיות שלכם כעסק וכדאי תמיד לדון בסוגיה זו ואיך להתייעל יותר ויותר מדי שנה, אבל סביר להניח שיועץ יעזור לך להפוך את הצרכים האלה לפתרונות בעלי ערך גבוה שגם יביאו תוצאות בשטח ויורגשו על ידי העובדים שלכם. בין אם אתה מחפש להרחיב את השווקים שלך גיאוגרפית, להרחיב את סל המוצרים שלך, לארגן מחדש את החברה  שלך כדי לשפר את היעילות והרווחיות, לרכוש מתחרה קטן יותר, או להרחיב את היכולות הכוללות שלך, העסקת יועץ ניהול/אסטרטגיה מנוסה עשויה להיות קריטית וחשובה מאוד לשינוי בתוצאות הללו . יועצים אסטרטגיים נוכחים כמעט בכל ענף ויכולים לספק נקודת מבט חיצונית ומומחית בנושאים עסקיים. כמו כן, הם מציעים פתרונות חדשים ואובייקטיביים לנושאים מורכבים ומבטיחים שחברות ישמרו על כל ההיבטים כשזה מגיע להחלטות חשובות.

מהו ייעוץ אסטרטגי

בואו נפרט מעט על היתרונות של איש מקצוע זה לעסקים בכל הגדלים, ולמה יזם חכם צריך לפחות לחשוב על זה בזמנים קשים של החברה וכאשר לא מגיעים לתוצאות שרציתם. ייעוץ אסטרטגי הוא כאשר אנשי עסקים – בדרך כלל מנהלים, דירקטוריונים או בכירים – מעסיקים צד שלישי כדי להציע ראייה חיצונית ומומחית של האתגרים העסקיים שלהם. ליועצי אסטרטגיה יש בדרך כלל ידע מעמיק בתעשייה ויכולים להעריך באופן אובייקטיבי סוגיות עסקיות ברמה העליונה. מומחים אלו מתייחסים להשקפה הוליסטית של בעיות עסקיות ומציעים ייעוץ מקצועי כיצד להתמודד איתן טוב יותר.

בנוסף, אם חברה נאבקת באסטרטגיה, בתכנון, באנשים, בפתרון בעיות, בביצועים, ביעילות או בכל נושא אחר של ניהול עסקי, היא יכולה להפיק תועלת מהמומחיות של יועץ זה. יועצים עסקיים פועלים כיועצים מקצועיים כדי לעזור לחברות להשיג יעדים או לייעל את התפעול בתחומים עסקיים ספציפיים, כגון מכירות, IT, פיננסים, שיווק, ניהול שרשרת אספקה, משאבי אנוש, תפעול, הנדסה ואבטחה. יועץ ניהול אחראי על תהליך הפיתוח או שיפור האסטרטגיה העסקית. מעבר לצרכים הספציפיים, כאשר חברות רוצות לשפר את הרווחים, שביעות רצון הלקוחות או מורל העובדים, הן לרוב עובדות עם יועצי ניהול.

היועצים הטובים ביותר הם מומחים מוכרים בתחומם – אנשים עם ניסיון מוכח בקריירה ארוכת טווח או הצלחה משמעותית בתחום מסוים. בין אם אתה מוכן להקים עסק ייעוץ משלך מחר או רק מתחיל לחשוב על זה, חשוב להבין את המומחיות של היועץ כדי לקבוע את מקומך בשוק ואת היעדים הבאים להמשך. הקדישו זמן ללימוד הכלים הדרושים לכם כדי להתחיל, לצמוח ולנהל ביעילות עסק. 

יועצים עסקיים לחברות -גם אתם יכולים

מעניין אתכם להיות יועצים עסקיים? גם אתם יכולים. הנה כל מה שאתה צריך לדעת על הפיכתך ליועץ עסקי ואיפה להתחיל. ראשית, נסתכל על ההגדרה של יועץ ועל התפקידים הכלליים שמשרד ייעוץ מספק. עבודה כיועץ היא הזדמנות מרגשת ללמוד את כל הפרטים הקטנים של ניהול עסק ביעילות וברווחיות. אחד היתרונות העיקריים בלהיות יועץ הוא ההזדמנות ללמוד על מגזרים ומודלים עסקיים מרובים. יועץ טוב משלב תיאוריה ופרקטיקה, וזה יכול להועיל מאוד לחברת קטנות יותר תחת ניהולך כבעלים או כאיש ייעוץ חיצוני.

יועצים אסטרטגיים משתמשים בלקחים שנלמדו בעבודה ועובדים עם קהל לקוחות רחב כדי לספק פתרונות עסקיים חדשניים. אם תחליט לשכור אסטרטג שיעזור בהיבט של העסק שלך שמביא לך כל הזמן בעיות, הקפד לשכור יועץ אמין ומנוסה כדי לפתור את הבעיות.

התאמה למודל העסקי

אתם יכולים להיות יועצים מעולים אבל בהתאם למודל העסקי, ייתכן שתזדקק להכשרה ספציפית כדי לספק סוגים מסוימים של ייעוץ ללקוחות פוטנציאליים פחות מוכרים בתחומם או עיסוקם. כדי להיות יועץ, אתה צריך תואר/תעודה ומיומנויות בתחום ספציפי. בנוסף תוכלו גם לעזור לחברות באחריות משאבי האנוש ולייעץ להן לגבי שיטות עבודה מומלצות כדי לשמור על העובדים שלהן מאושרים ומעורבים.

התמחות בתחום מסוים

תעודה או התמחות כזו או אחרת יכולה לעזור לכם בעתיד אם תרצו לפנות לשוק ספציפי מדי או סוג חברה מסוים. בתוך תחום הייעוץ, יש המון רבדים וכל אחד מגדיר את עצמו מעט שונה במרחב העסקי. בנוסף, כדאי גם להשלים התמחות לאורך ההכשרה – רצוי בחברת ייעוץ או בענף ביקוש גבוה, זה יעזור לכם בהמשך הדרך ויתן לכם ניסיון וטעימה מהעולם האמיתי. לאחר מכן תוכלו למקד את עצמכם לתחום מסוים, גודל חברה מסוים ועוד כדי ליצור בידול מקצועי עבורכם בשוק העבודה.

השכרת יועץ חיצוני 

חברות רבות נמצאות בשלב של חוסר אונים וחייבות עזרה מקצועית של איש מקצוע חיצוני לטובת הבנה עמוקה של השאלה הכי חשובה- " מה לא עובד? ".
ישנם המון בעיות שחברות לא יכולות לפתור בעצמן. כדי להצליח בתחומים אלה, יזמים צריכים לעבוד עם יועץ שיש לו הבנה טובה של איך התעשייה עובדת, טיפים מקצועיים ושינוי צורת החשיבה העסקית שלכם כמנהלים. עדיפות למצוא איש מקצוע עם רקע מגוון, שמכיר יועצים עסקיים נוספים ויוכל לענות על כל צורך עסקי, להעריך במהירות ולמצוא פתרונות שניתן ליישם בהצלחה בארגון.

 

דילוג לתוכן