חינוך ביתי בישראל

משרד החינוך מאפשר להורים ללמד את ילדיהם בבית, אך הורים רבים סבורים כי אישור אינו מספיק וכי על המשרד למסד את חינוכו לתלמידי בית ספר ביתיים. הורים אומרים כי הם צוטטו על ידי המשרד בבית המשפט כדי לשמוע טענות שנעו בין היעדר חביבות לקודי לבוש וכלה באיומים לביטול היתרי שיעורי בית ודיווחים ממשפחות ועד נאבלים.

בישראל הורים שרוצים שילדיהם ילמדו בבית יכולים להגיש בקשה לפטור מלימודי חובה על מנת ללמוד בבית הספר

החוק נותן לשר החינוך את הסמכות לפטור ילדים והורים מחינוך חובה מסיבות מיוחדות, בהתבסס על הוראה ספציפית. משרד החינוך ובתי הספר אינם נדרשים לספק טפסים שיעזרו להורים ללמד את ילדיהם בבית, למעט מדריכי מורים, דפי עבודה וייעוץ.

חינוך ביתי

הוא תנועה רדיקלית בה הורים בוחרים ללמד את ילדיהם בבית ולא לשלוח אותם לבתי ספר מסורתיים. ילדים רשומים בבית מכיוון שקשה לוגיסטית להכניס אותם לסביבה מסורתית של בית הספר. משפחות ששולחות את ילדיהן לבית הספר עושות זאת כיוון שהן סבורות שבתי ספר ציבוריים חסרים חומרים אודות התרבות, האתניות או השתייכותם הדתית.

StudX

חינוך ביתי היה דבר נדיר בישראל אך זכה לתמיכה כאשר מאות משפחות בחרו ללמד את ילדיהם בבית

כיום יש 360 משפחות בישראל המלמדות את ילדיהן בבית, למרות הביקורת הגוברת על מערכת החינוך במדינה והחיפוש אחר שיטות למידה חלופיות לבתי ספר מסורתיים. על פי משרד החינוך בישראל, 550 ילדים רשומים כעת בבית, זינוק גדול מ -229 בשנים 2007-08 ו -283 בשנים 2009-10.

למרות שישראל מאפשרת לימודים עם האישורים החוקיים המתאימים

מעטים מאוד ישראלים שבחרו לפעול מאז שהמערכת בית הספר נסגרה בגלל נגיף הקורונה. פוליטיקאים ניהלו דיונים ארוכים בחודשים האחרונים של המגיפה על פתיחת בתי ספר מחדש, אך כמה הורים החליטו שהם יכולים לעשות את עצמם טוב יותר והחליטו לשלוח את ילדיהם לבית הספר. נראה כי זה קשה לתלמידי בית הספר בפולין, כיוון שההורים צריכים לבחור בית ספר ידידותי לבית הספר עבור ילדיהם והם צריכים לתמוך בטיולים ומפגשים שונים שמארגנים מורים ביתיים.

התחייה של תנועת החינוך הביתי נרשמה על ידי חבר הקונגרס לינקולן פורטלה

שהציג חוק חדש בשנת 2013 שיאפשר ללמד ילדים בבית על ידי הורים בהתאם להנחיות שאושרו על ידי המדינה. חינוך ביתי חוקי מאז 2002, אז הוא נכלל בחוק בתי הספר ברומניה לבקשת איגוד בתי הספר הביתי הרומני. האגודה להגנה משפטית של בית הספר הביתי טוענת כי הדבר חוקי ומותר על פי סעיף 59 [60] לחוק בית הספר האוקראיני, אך הרשויות המקומיות אינן מסכימות לכך.

מעולם לא היה זמן בו היה חשוב יותר לשחרר את ילדינו מהפתולוגיות האינטלקטואליות

המוסריות והרוחניות של בתי הספר הממלכתיים, ואני משוכנע שהמידע בתשובות לשאלות שיעורי בית יביא להרבה יותר משפחות שחוות את ההנאות והפרסים של טיפול בשיעורי בית. התנועה בחינוך ביתי משקפת חוסר שביעות רצון ממערכת החינוך הנוכחית ומאפשרת להורים להתרחק מהמושגים המקובלים של בית הספר ולחנך את ילדיהם בצורה שהם רואים לנכון ביותר. קרא עוד על משפחות חינוך ביתיות וקרא עוד על אלה ששוקלים לגדל את ילדיהם בבית.

WebSpot

כתוצאה מהאימה מנגיף הקורונה

אווה גולדשטיין-מעולה, המנהלת תכנית חינוך ביתי לילדים במשך 18 שנים, קיבלה פניות רבות מהורים ברחבי ישראל לשיעורים מקוונים. כמורה ותיקה לילדים עם השגחת שיעורי בית והורה לפיקוח על שיעורי הבית (בתה), היא מייעצת להורים כיצד להתמודד עם למידה מקוונת. במהלך עבודת המאסטר שלה בנושא ביצועי ילדי הבית, היא השתכנעה שעליהם ללכת לבית ספר רגיל.

הורים שבוחרים בבית ספר ביתי בישראל נתפסים לעתים קרובות כעשירים

מה שמאפשר להם את המותרות לחיות בשולי החברה ולגדל את ילדיהם בגבולות השאיפות שלהם להגשמה עצמית, מתארת שרית זיק סטריאוטיפ נפוץ. לא שיניתי את האמונה שלי בחינוך, אבל הנסיבות שלי השתנו מאז שהחלטתי שהמסגרת שבה אני נותן דברים לילדים שלי חשובה לי. אני מהסס לכתוב שאני האדם האחרון שיעץ נגד שיעורי בית.

 

דילוג לתוכן