השוואה בין הפנסיות

ישנם סוגים רבים של קרנות פנסיה, המשתנות באופן עבודתן. דוגמאות לכך הן תרומה מוגדרת מול הטבה מוגדרת, ופרטית מול ציבורית.

קרנות פנסיה הן השקעות שמטרתן לספק הכנסה לשנות הפנסיה. הם מגיעים בצורות שונות, בהתאם לאופן המימון שלהם, הטיפול במס שלהם והתקנות הנוכחיות. סוג הקרן שהכי טוב עבורך משתנה בהתאם לצרכיך, סובלנות הסיכון, אופק הזמן להטבת פרישה או בעיטה החוצה, ומדיניות החברה בנוגע להפרשות לתכניות פנסיה.

כשזה מגיע לתכנון פרישה, קרן פנסיה היא סוג של תוכנית פרישה המאפשרת לאדם לחסוך כסף לפנסיה באמצעות שימוש בקבוצת קרנות נאמנות.

קרנות הפנסיה מציעות מגוון הטבות שונות, בהתאם למדינה וסוג קרן הפנסיה. לדוגמה, פנסיה אמריקאית מציעה לעתים קרובות יתרונות מס כמו גם תכונות ביטוחיות המסייעות בהגנה מפני סיכונים כגון עוני בעת מוות או נכות. במדינות אחרות, כמו קנדה ואירלנד למשל, הפנסיה איננה מוטלת מס ויש לה הטבות שונות מאלו המוצעות על ידי הפנסיה האמריקאית.

מבחינת אסטרטגיית השקעה, קרנות פנסיה רבות משקיעות בנכסים בעלי רווח קבוע מכיוון שהן מניבות תשואות יציבות לאורך זמן. סוגים אחרים עשויים לקחת סיכון רב יותר על ידי השקעה במניות או בקרנות נאמנות כדי להגדיל את התשואה אך עם תנודתיות גבוהה יותר לאורך זמן.

קרנות פנסיה הן סוג של תוכנית השקעות ופנסיה. הם מספקים הכנסה קבועה במהלך הפרישה מכיוון ששווי הקרן קשור לתרומות. מדינות רבות מציעות קרנות פנסיה לאזרחיהן באמצעות תוכניות ממשלתיות.

קרנות הפנסיה מורכבות בדרך כלל ממניות, אגרות חוב והשקעות אחרות העומדות בהנחיות מסוימות כגון גיוון וסוגי השקעות ספציפיים.

 

 

קרן הפנסיה היא סוג של פיצויים נדחים הממומנים בדרך כלל על ידי מעסיקים. זוהי תכנית חיסכון לטווח ארוך שנוצרת כדי לספק הכנסה לאדם בפנסיה. הכספים מושקעים בדרך כלל במניות, אגרות חוב, קרנות נאמנות וסוגים אחרים של השקעות.

כספי פנסיה מוצעים לרוב על ידי תאגידים גדולים לעובדיהם כתועלת או תמריץ נוסף לעבוד עבורם. חברות אלו עשויות אף להתאים את התרומות שהעניקו עובדיהן על מנת לעודד את הנמענים לחסוך יותר ולשפר את רווחתם הכלכלית בהמשך החיים. ניתן לרכוש כספים גם באמצעות IRA או 401 (k).

קרן פנסיה היא הסדר לפיו החברה מבטיחה לעובדיה כי יינתן להם אחוז מסוים משכרם בפנסיה. אחוז השכר יכול להיות מוסכם על ידי שני הצדדים, או נקבע באופן אוטומטי על ידי הממשלה.

כיום קיימים שני סוגים עיקריים של קרנות פנסיה ולכן אנו עושים השוואת קרנות פנסיה והן: הטבה מוגדרת והפרשה מוגדרת. הראשון מבטיח סכום כסף קבוע בפנסיה, ואילו השני מספק יתרת חשבון בלבד.

לשני סוגי קרנות הפנסיה יש סיכונים ותגמולים שונים הקשורים אליהם. לקרן הטבה מוגדרת יש סיכון נמוך יותר מאשר קרן תרומה מוגדרת שכן היא הבטיחה סכום מסוים בעת הפרישה בעוד שהאחרונה לא מספקת ערבויות כלשהן. אך מצד שני, אם אתה בוחר להשקיע בקרן הפרשה מוגדרת לפנסיה שלך אתה מקבל תשואות גבוהות יותר מאשר אם אתה בוחר להשקיע ב-

קרנות פנסיה הן הסדרים המעניקים הטבות פנסיוניות לעובדים.

הם בדרך כלל בחסות המעסיק, וקרן הפנסיה מוקמת כארגון אוטונומי שיש לו חבר נאמנים.
למידע מורחב בתחום של השוואה בין הפנסיות עליך לבדוק ב- tbc.org.il

סוגים שונים של פנסיה כוללים תוכניות הטבה מוגדרת (DB), תוכניות תרומה מוגדרת (DC) ותכניות פנסיה אישיות קבוצתיות (GPP).

תוכנית הטבה מוגדרת ממומנת על ידי המעסיק בתרומה מסוימת של העובד; אין לו הגבלה על הטבות אך מגבלות גיל הפנסיה במקום העבודה עשויות לחול.

תוכנית תרומה מוגדרת ממומנת על ידי תרומות של מעסיקים ועובדים כאחד, בדרך כלל על בסיס נוסחה שנקבעה מראש, למשל, 9% מהשכר לחודש + 2% מהשכר בשנה עבור כל עובד המועסק בחברה.

פנסיה אישית קבוצתית

דילוג לתוכן