המדריך לקופת גמל להשקעה

עובדים שמים בצד חלק משכרם לקרנות הפנסיה, ומעסיקים מוסיפים בשם עובדיהם. קרנות הפנסיה הממלכתיות מחליטות כיצד מושקעות ההפרשות. עובדים וחברי קרן צריכים לזכור כי סכום ההפרשות שמקשרת קרן פנסיה ניתן לניכוי מס.

 

תוכניות ההפרשות המוגדרות

לעומת זאת, הן תוכניות הפרשות מוגדרות או תרומות מוגדרות כאשר הערך הקבוע של נכסי הפנסיה של מבוטח תלוי בביצוע השקעותיו בקרן הפנסיה. עם הזמן תשואות ההשקעות יהוו נתח גדול יותר מהכנסות קרן הפנסיה הציבורית, כולל הפרשות מעסיקים ושכירים.

קרנות הפנסיה כמתווכים

קרנות הפנסיה הן מתווכים פיננסיים המציעים ביטוח לאומי ומספקים הכנסה למבוטח לאחר הפרישה. קרנות פנסיה העומדות בהגדרת הביטוח הלאומי נכללות כאן, אך הן נכללות גם בסטטיסטיקות אחרות, כגון חברות ביטוח וקרנות השקעה. הנתונים הסטטיסטיים של קרן הפנסיה משלבים נתונים ממערכות פנסיה שונות במדינות אזור האירו כדי לייצר נתונים סטטיסטיים הרמוניים.

 

קרנות פנסיה הן השקעות קולקטיביות שקונות מגוון רחב של נכסים מההפרשות הפנסיוניות שלך ומאחרות

כדי לספק סיר צמיחה של כסף שממנו תוכל להרוויח פרישה. קרנות הפנסיה הן תוכניות חיסכון פרישה חובה בניהול ממשלתי המשמשות בסינגפור, הודו ומדינות מפותחות אחרות. במובנים מסוימים קרנות הפנסיה דומות לתוכניות ההיברידיות 401 (k) ולמערכות הביטוח הלאומי הנהוגות בארה"ב, ויש להן כמה מאפיינים עם קרנות פנסיה בחסות מעסיק.

קרנות הפנסיה הן כלי השקעה שאתה מחזיק במסגרת הפנסיה שלך. כאשר אתה מצטרף לתכנית פנסיה במקום העבודה, הכסף שלך מושקע אוטומטית בקרן שתבחר. המשמעות היא שאתה בוחר את הכספים שבהם אתה צריך להשקיע את דמי הפנסיה שלך.

הגישה שבחירה עצמית של קרנות הפנסיה מאפשרת לך להתאים את השקעות הפנסיה שלך ליחסך לסיכונים ולמטרות פנסיוניות. 

אחד הגורמים החשובים ביותר להחלטה כמה משכורת חודשית מנוכה או משולם לקרן מדי חודש

הגורם הינו צמיחה ותשואה, שתלויים במדיניות ההשקעה. לדוגמה, רוב חברי הקרן הזהירים משקיעים בתוכניות השקעה שמרניות שאינן עונות על תיאבון הסיכון והציפיות שלהן, ולא מצליחות ליצור מספיק עושר כדי לעמוד בהוצאות הפנסיה. קרן הפנסיה הסטנדרטית הינה קרן בעלת תיק השקעות המציעות צמיחה במינימום סיכון.

קרנות הפנסיה חוסמות אנשים שרוצים לנהל את כספם או לפחות יש להם חשבון על שם חבר בודד. עליהם לשים לב יותר לקרנות נאמנות המחזיקות בחלק ניכר מנכסיהם של חברי המערכת, לרבות קרנות נאמנות המגובות בהסדרים סטנדרטיים.

בעת קבלת החלטות השקעה, העברת השקעות עשויה להיות יקרה לביצוע בין מנהלי השקעות שונים, לכן שקול את העלויות הללו ואת הדרכים שבהן תוכל להקל או לנהל אותן.

 

קופת גמל להשקעה

מכשיר חיסכון גמיש ונזיל לכל מטרה . בעבר רובנו פתחנו חסכונות באמצעות קופות גמל ששימשו כחיסכון נזיל עם אפשרות להשקיע בשוק ההון עם פטור ממס רווחי הון. אך בשנת 2008 בעקבות וועדת בכר, ההפרשות לקופות גמל כבר לא נזילות ומופרשות לקופת גמל לא משלמת לקצבה שבה הכספיים קבצתיים. מהלך רגולטורי זה הפחית בצורה משמעותית את החסכונות לטווח קצר-בינוני בחסכונות אלו.

לעודד את הציבור להפקיד

 בכדי לעודד את הציבור להפקיד לחסכון לטווח הבינוני נפתחה אפשרות חדשה להשקעה בשם "קופת גמל להשקעה" שיש בה הטבות מעניינות מאוד לפורשים. קופת גמל להשקעה הינו מוצר שקיים מספר שנים מעטות ומהווה חיסכון נזיל תוך 4 ימי עסקים. ניתן להפקיד עד כ 70,000 ₪ המתעדכנים בכל שנה בהתאם לשיעור עליית המדד, חשוב לוודא שאתם אכן מעודכנים בחוקים העכשווים בעת כניסתכם לתחום.

הצד החוסך נהנה מניהול השקעות של בתי ההשקעות המובילים בישראל וניתן לנייד ולעבור בין גופים פיננסים בקלות – דבר שמגדיל את התחרות למול קרנות נאמנות. ככל שהשנים עוברות בישראל קל יותר לעבור בין הקרנות השונות והממשלה מקלה עלינו כאזרחים שעושים שימוש בקרנות הללו.

 

מעקב תמידי על ההשקעות

על מנת לעקוב אחר הביצועים של מנהל ההשקעות שלך, עליך להיות בעל הבנה ברורה של המטרות האישיות של הכספים שהם מנהלים מטעם החברים שלך וכיצד הם מתכוונים להשיג יעדים אלה לאורך זמן.  תוצאות השקעה מצוינות מציעות ידע מומחה, הדרכה ברורה וחוכמת המפתח הדרושה לך לניהול קרן פנסיה.

 

דילוג לתוכן