דימוי עצמי נמוך

עקרונות יוגיאקרטה, מכשיר בינלאומי לזכויות אדם, שואף להילחם בעמדות מפלות כלפי להט"ב המפחיתות את ההערכה העצמית שלהם עקב חשיפה להפרות זכויות אדם, כולל סחר בבני אדם.

קיים קשר בין הערכה עצמית נמוכה להשלכות שליליות על בעיות התנהגותיות ונפשיות אצל צעירים, כולל התנהגויות לא בריאות כמו שימוש בסמים, מיניות מוקדמת ובעיות תזונה (17).

דימוי עצמי נמוך

בעוד שכולם מנסים להרגיש בטוחים בביטחון העצמי שלהם מעת לעת הערכה עצמית נמוכה יכולה להשפיע על יכולתך להרגיש מאושר ואף להפוך אותך לפגיע יותר להפרעות נפשיות כמו חרדה ודיכאון. זה אולי נראה כמו משימה מכריעה אם תחושות ההערכה העצמית הנמוכה שלך מושרשות בילדות, אבל יש דברים שאתה יכול לעשות כדי לבנות הערכה עצמית ולשפר את הבריאות הנפשית.

אנשים שטוענים שהם סומכים על עצמם אינם יכולים לבנות ביטחון עצמי על ידי השוואת עצמם לאחרים

טעות ענקית, המדיה החברתית מחמירה את הבעיה הזו כאשר אנשים מפרסמים את הרגעים האידיאליים וההישגים המבריקים שלהם, דברים שאנו נתקלים בהם בחיינו הטעימים והלא מושלמים. כדי לפתח תחושת אמון בריאה, אנשים אוהבים אותך ואוהבים אותך בגלל מי שאתה, לא בגלל מה שאתה עושה למענם.

ההתמקדות שלך צריכה להיות במציאת מספר אחת או לפחות לחשוב על הצרכים שלך לשינוי

חשבו על כל תכונות האישיות הבולטות והדרכים לשגשג, במקום להתעכב על הפגמים או התכונות הלא רצויות שלכם. נסה להפחית את עוצמת המחשבות השליליות שלך ואת השפעתן על ההתנהגות שלך.

הצעדים הללו עשויים להיראות מביכים בהתחלה

אך יהפכו לקלים יותר עם הזמן. חלק מהטכניקות שמלמדות פסיכולוגים כוללות ניתוח המחשבות הביקורתיות העצמיות שלך עם דפי עבודה של הערכה עצמית כגון מעקב אחר מחשבות ביקורתיות עצמית, אתגר החשיבה השלילית שלך עם הקלטות מחשבות ובחינת סגנונות החשיבה חסרי התועלת שלך.

אנשים רבים פשוט רגישים יותר לחשיבה שלילית, בעוד שאחרים מציבים לעצמם סטנדרטים גבוהים להפליא. אנשים רבים עלולים להרגיש נבוכים או לסבול מאפיזודות של הערכה עצמית נמוכה מדי פעם, ולעתים קרובות מפצים על כך בביטחון מופרז.

בעוד שלאדם עשוי להיות הערכה עצמית גבוהה ולשמור עליו בביטחון כאשר

הוא אינו זקוק להרגעה מאחרים כדי לשמור על הערכה עצמית חיובית, אנשים אחרים עם הערכה עצמית הגנתית גבוהה עשויים עדיין לדווח על הערכה עצמית חיובית על סולם רוזנברג, למשל, כל האנשים עם הערכה עצמית מוגזמת נעשה; עם זאת, השקפותיהם החיוביות על עצמם שבריריות ופגיעות לביקורת. הייתי אומר שיש איום גדול עוד יותר על ההערכה העצמית של כל אדם אם יבקרו אותו או ילעגו לו בפומבי.

דימוי עצמי עם וייבי Vibee

כשאתה חושב פחות על עצמך

אתה מתחיל להאמין שהמחשבות והרגשות שלך לא חשובים לאחרים, עלולים להיות מוטרדים מביקורת או אי הסכמה ולוותר על פעילויות ואנשים. קלארק אומר שזה יכול להופיע גם כשאתה מרגיש שאתה תמיד עושה טעויות ונותן לפחד לשלוט בחייך במקום להרגיש בטוח מול אתגרים. אם כן, רוב הסיכויים שאתה חושב רע על עצמך ועל המראה שלך בגלל הדימוי העצמי השלילי שלך.

חלק מהאנשים עם הערכה עצמית נמוכה מדברים בצורה שלילית על עצמם בעוד שאחרים עושים מאמצים רבים

כדי לוודא שאנשים אחרים יהיו מרוצים מהם. זו לא הרגשה טובה שאף אחד לא מתעניין בך, אז תפסיק להתמקד בזה ולנחש איך אחרים מרגישים כשאתה באמת לא יודע. במקום להניח שאף אחד לא מעוניין בך, הזכיר לעצמך שיש אנשים בחייך שאכפת להם מאוד.

לפעמים זה אולי נראה שאתה בודד ולאף אחד לא אכפת

אבל אני משוכנע שיש אנשים שחושבים עליך שאתה אפילו לא מכיר: דואגים לאנשים; לא כולם מבטאים את הרגשות שלהם באותו אופן. אנשים חייבים לזכור שאחרים יכולים להראות את מיטב פניהם ולהסתיר את המאבקים שלהם.

אם לא קיבלת מספיק טיפול או תשומת לב כילד

זה יכול להוביל לתחושות של חוסר ערך בבגרות. עם זאת, אם ההערכה העצמית שלך כל כך נמוכה עד שאתה מתקשה לתפקד כרגיל, זה יכול להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית ועל חיי היומיום שלך. למעשה, היררכיית הצרכים מגדירה הערכה עצמית כגורם בכל החלטה שאנשים מקבלים.

מחקרים הראו שכאשר אנשים אינם יכולים לשלוט במה שקורה

הערכה עצמית גבוהה יותר יכולה לעזור להקל על חלק מההשפעות השליליות של אובדן שליטה זה ובסופו של דבר להועיל לבריאות הנפש; אבל אנשים עם הערכה עצמית בריאה לא יתנו לרגשות האלה להפריע לנסות רגשות חדשים. דברים או להתמודד עם בעיות.

לכולנו יש תקופות שבהן אנחנו חסרי ביטחון ולא מרגישים טוב

הערכה עצמית נמוכה גורמת לאנשים לחשוב שיש להם סיכוי קטן לטוב יותר: בדרך כלל זה נובע מהאשליה שחייהם של אחרים טובים יותר ומאושרים יותר , וזה מה שמייחד אותך מאחרים: אולי התקשית לעמוד בציפיות של אחרים ממך או בציפיות שלך.

יש את כל הדוגמאות הנפוצות של דיבור עצמי שלילי שיכול להתרחש עקב ביטחון עצמי נמוך

אם זה הופך להרגל תכוף ומתחיל להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית שלך, זה יכול להיות סימן שאתה צריך לעבוד על הבטיחות שלך. בדרך כלל אנשים עם הערכה עצמית נמוכה מרגישים שהם צריכים להגיד כן לאחרים גם אם הם לא רוצים.

מזגן אלקטרה

דילוג לתוכן