איך נבחר משחקים לחצר בגן ילדים

משחקים לגן ילדים מכל הסוגים

משחקים ומתקנים יש במגוון רחב מאוד אך חשוב מאוד לבצע את ההתאמות הנדרשות לתנאי השטח ולגיל הילדים.

בנוסף, חשוב לפנות למתקנים שלא מסכנים את הילדים מבחינת גובה ודברים חדים על המתקנים עצמם שיכולים לפצוע או לתפוס חולצה של ילד. משחקי חצר לגן ילדים יכולים להיות משחק חשיבה על הרצפה בחוץ ויכול להמשיך למתקן טיפוס מיוחד לילדים שמיועד לפרוק את האנרגיה.

 

משחקי חוץ לילדים לא רק מספקים כיף ופעילות גופנית

מעבר לכיף ותזוזה של הגוף הם מחזקים את הרוח הקהילתית החיובית שהשרתם בגן במהלך כל התקופה של הילדים יחד. מומלץ לשלב פעילויות חוץ, הכוונה שמעבר להשתולל ולהוציא אנרגיות אפשר להגניב קצת תוכן וזיהוי מילים לצד משחקי החוץ. כמו כן, רוב המשחקים האלה מתאימים למגוון רחב של הילדים אז לא צריכה להיות בעיה. משחקי חשיבה מתחת כיפת השמיים מומלצים גם כן, למשחקים האלה תרצו קונוסים, קלפי זכרון ועוד אביזרים שיכולים לייצר עניין בקרב הילדים המשתתתפים.

ניתן לשחק במשחקים האלה מספר גדול של ילדים  ועדיף לשחק בחוץ עם רהיטים ונגן מוזיקה נייד, זה מוסיף עוד עניין לילדים ומשאיר אותם מפוקסים. 

 

משחקי במה שיוצרים בטחון לילדים

משחקי במה מגניבים, קלים למשחק ופשוטים, שילדים בכל הגילאים יכולים לשחק ביחד. ילדים גדולים יותר אולי צמחו מהקלאסיקה הזו עד עכשיו, אבל אם היא עדיין קיימת בקרב הילדים בעידן הנוכחי, זה מצוין.

משחקי במה מיועדים לרוב למספר גדול של ילדים וגם בבית למשפחה גדולה. כמו כן, אפשר לעשות הצגה או מערכון חיקויים, המטרה היא ליצור ביטחון אצל אותו הילד ולתת הרגשה נוחה גם לקהל ולמשתתפים שהם חלק מהמשחק לרוב כמו "לזהות את החיה" כאשר המציג צריך להעביר זאת בשפת סימנים בלבד.

ברגע שהשחקנים מרובעים

הקש על הכדור באחת הקפיצות, ואם אחד הילדים באזור מפספס את הכדור, תן לו לקפוץ ושלח אותו בחזרה לרשת. לאחר מכן שחקנים עומדים בתור כדי לחזור למשחק עד שמקום 1 זמין. לאחר מכן אתה מכניס כדור שני למשחק כדי להגביר את הקושי של המשחק.

אם אתה משחק עם יותר מארבעה שחקנים, שחקן חדש נכנס למשחק במספר 1. אם לנייר לוקח קצת זמן לעבור ולקרוע לחתיכות קטנות יותר, השחקן שנשאר מנצח במשחק.

 

המשחק הזה משוחק במגרש גדול בחצר האחורית עם שתי קבוצות 

משחק הדגל פופולרי מאוד ברחבי העולם והוא מוצג בוריאציות  מעט שונות. המשימה היא להניח חפץ קל מסוים, כדור או חולצה או דגל כבסיס ביתי. המשחק משוחק עם 2 קבוצות שכל אחת צריכה לעבור לצד השני של המגרש ולקחת את החפץ של אותה הקבוצה אשר יש קו חצי שממנו הם יכולים להיתפס.

ישנם עוד משחקים רבים שאפשר ליצור לילדים גם ללא מתקנים או בחצר המשחקים. מעבר לזה, חשוב לזכור שהילדים צריכים להוציא מרץ כל כמה שעות ביום וחשוב שיהיה בחצר המשחקים מתקנים שיענו על דרישותיהם וליצור להם חווית כיף וחיבור עם הילדים האחרים, בעצמאיות ולא דרך משחק שמנוהל על ידי הגננת.

בדקו את המתקנים לפני הילדים

חשוב לדעת שאחריות הילדים נמצאת בידינו המבוגרים, הגננת או מי שאחראי בסביבה באותו רגע. אותם מתקנים יכולים להיות  מלוכלכים מאוד או עם חפצים חדים עליהם כי מישהו השאיר שם בטעות.

חשוב מאוד לפני כל שחרור הילדים למשחק חופשי בחצר, לבדוק שהיא מסודרת ואין שם סכנה מסוימת שיכולה לפגוע בילדים.

 

כמה שפחות מסכים בגילאים הללו

ילדים קטנים הנמצאים בגנים השונים בעיר או במושב, נמצאים בגן מספר שעות לא מבוטל ביום. בעקבות כך, חשוב ליצור להם חוויות ולמידה בזמן החשוב הזה ולא לתת להם טלוויזיה או מסכים שונים, כי זה הכי קל והם נהנים.

בנוסף, כאשר אותם הילדים מגיעים לביתהם, ההורים נותנים להם את הטלפון הפרטי שלהם, טאבלט שיוכלו לשחק או תוכנית טלוויזיה שהם אוהבים ולא מומלץ כבר בגיל כה מוקדם ליצור הרבה שעות מסך.

משחקי חוץ לילדים – בעידן הנוכחי 2021

הגיע הזמן להוריד את הטלפון, למשוך את הילדים מהטאבלט ולשלוח אותם מחוץ לדלת האחורית לשחק. זה מעט עצוב, אבל כיום הורים מסוימים מתנים קבלת ממתק או ארטיק אם הילדים ילכו וישחקו קצת בחוץ בפארק השעשועים הקרוב לשכונה או לבית.

ישנם חברות שקמו לטובת עולם המשחקים, גני שעשועים ומתקני כושר. אצל חברות אלו תוכלו לרכוש ציוד לגני ילדים, מתקני טיפוס לילדים שיהיו בחצר ועוד מגוון רחב של מוצרים במיוחד לגילאים הללו ולעיצוב גני ילדים בפרט.

 

 

דילוג לתוכן