איך מתכננים ומקימים גן שעשועים

מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון הם גודל המכשירים, אופן האינטראקציה שלהם עם מכשירים אחרים, בין אם זה יהיה מגרש משחקים בחצר האחורית בגן ילדים או פארק עירוני גדול. בנוסף, צריך לחשוב האם הוא יספק מבחר טוב ומענה לכמה שיותר גילאים. 

לפני שתתחילו לעבוד מול הקבלן המבצע, לרכוש ציוד וליצור מקום לפארק עצמו ובחירת המתקנים שיותקנו בו, עליך לחשוב כיצד ייראה מגרש המשחקים ומה יהיה התקציב הסופי. להלן תשעה אזורי תכנון שכדאי לקחת בחשבון בבחירת מיקום גן השעשועים.

בניית מגרש משחקים חדש דורשת תכנון קפדני וקבלת החלטות בעת קביעת אילו ציוד

חומרי ריצוף ותכונות אחרות מתאימות למגרש המשחקים שלך. כפי שאתה יכול לראות, תכנון מגרש משחקים כרוך בהרבה גורמים, כולל תקצוב, בחירת מקום משחקים ובחירת הציוד. תכנון מגרש משחקים פירושו גם קבלת החלטות רבות בעת בחירת מיקום ועיצוב מגרש המשחקים. מתקני שעשועים חייבים להיות בטיחותים ולעמוד בתקנים של אותה המדינה.

תכנון מגרש משחקים

חשוב לפני הכל לתת ביטחון לאותם הילדים ולגרום להם להרגיש שהמקום בטוח והם יכולים לשחק באופן חופשי. ביטחון ושקט חשובים גם לילדים, אבל בעיקר להורים ששומרים מהצד.  מאמר זה עוסק בכל דבר, החל בקביעת מה שאתה צריך לתכנן עבור מגרש משחקים עד לחשיבות בחירת האזור הנכון, בחירת הציוד המתאים למגרש המשחקים שלך ותיאור חומרי השטח השונים שלרוב צריכים לעמוד בתקנים ופרמטרים שונים לפי חוק. חברות בניית גני שעשועים מעסקים את האנשים המקצועיים ביותר בכל תחום וכלשלב בתהליך התכנון והבנייה של גן השעשועים.  כמו כן, אפשר להתייעץ איתם על הכל ולקבוע אילו תכונות המשחקים שלכם צריכים לכלול ומה עובד במסגרת התקציב שלכם.

 

יצירת מגרש משחקים כולל

תצטרך לבחור ציוד שכל הילדים יכולים להשתמש בו ובאמת לתת מחשבה על חשיבה של כל הגילאים.  החל מאחד או שניי מכשירי משחק איכותיים לצרכים מסחריים או למגורים ועוד. מעבר לזה תרצה לחשוב כיצד תוכל לעצב את מגרש המשחקים שלך בצורה כזו שלוקחים בחשבון את כל היכולות של הילדים ושענינו על כל הרצונות שלנו ועיצוב הגן כדי שאותה חברה תענה לכם על כל הדרישות וכולם יהיו מרוצים בסוף.

ודא שיש לך מספיק מקום וכמות משחקים ביחס לכמות הילדים שיבלו באותו הגן. לדוגמא, אם אתם בונים בשכונה מאוד גדולה גן שעשועים קטן, זה לא צעד חכם ואולי גם מיותר. אותו הגן צריך לתת מענה אמיתי לצרכים של אותם בני נוער או ילדים באזור.  כאשר אתם מתכננים את מגרש המשחקים לכל הילדים, זכרו תמיד שציוד משחקים מסורתי לא יתאים לכולם. כיום, ישנם מגוון ענק של מתקנים, עולמות תוכן מגוונים וגני שעשועים נגישים, כך שכולם יוכלו להגיע ולהנות באותה הצורה והדרך.

חשיבה על כולם בעת תכנון גן השעשועים

ילדים שמשתמשים בכיסאות גלגלים או בציוד ניידות אחר עשויים להזדקק למשטח או נגישות מסוימת עבור ציוד או משחקים  כדי שיוכלו לעשות בהם שימוש ולהנות כמו שאר הילדים.

מגרש המשחקים שלכם הוא מקום חברתי, ציוד משחקים והרפתקני כמו מבצרים, מנהרות, גשרים, מגלשות ומטפסים מעודדים ילדים להעמיד פנים שהם במשימה חשובה בארץ רחוקה, תתנו לילדים לחלום ולהנות כמה שאפשר. יש גני שעשועים מכל הסוגים כיום, ציוד שמיוצר כאן בישראל וגם ציוד שמיובא מחו"ל.

מתקני שעשועים גדולים מציעים מגוון ציוד המאתגר ילדים בכל הגילאים ויכולות המשחק, שם תמצאו ציוד משחקים לילדים בכל הגילאים, חומר משטח בטוח ואביזרי משחקים אחרים המושלמים למשחקיות בחצר האחורית, גני שעשועים לבית הספר ומתקני שעשועים משותפים בערים הגדולות.

 

תכנון מגרש משחקים כולל גם את בחירת הציוד וההחלטה על גודל שטחים מסוימים

כאשר אתה בונה מגרש משחקים לכל הגילאים, עליך ליצור אזורים שונים, לסמן שלטים רלוונטים נפרדים על מנת להבטיח את שלומם של ילדים. אנו יכולים לעזור לך להתאים את מגרש המשחקים שלך כך שילדים יתלהבו להתנסות בכל המשחקים בבטחה, יכירו את הסכנות באזור ויחזרו הביתה בשלום.

 

תוכנית מגרש משחקים יעילה מגדירה את מגרש המשחקים באופן שילדים יוכלו להתמצא בציוד  ללא קשר לגיל או רמת הביצועים של הילדים המשתמשים במגרש המשחקים, זהו שלב חשוב בתכנון גן המשחקים לקחת בחשבון את מספר הילדים שיכולים להשתמש בציוד במקביל. כאשר אתה מכין את תוכנית, זכור כי מגרשי המשחקים שלך דורשים גישה ללא מכשול בדרך. אלו מחשבות שהילדים בגיליאים הצעירים לא יכולים לשים לב ובטח לא ההורים שיושבים לרוב במרחק לא מספק מהמתקנים וסומכים על הילד שיסתדר לבדו.

 

חומרים לגן משחקים ישנם רבים ושונים

של חומרי משטח בטוחים שתוכל לשלב בתכנון מגרש המשחקים שלך, לא משנה איזה מתקנים יש לך, עליך לוודא שמשטח הבטיחות של מגרש המשחקים שלך יש מספיק עומק וכריות בטיחות במקומות הנכונים כדי שכולם יהיו בטוחים. חלק מתכנון גן המשחקים שלך צריך לכלול את כיסוי הרצפה של מגלשות וציוד טיפוס במקום בו נדרשת הגנה נוספת.

מטרת קביעת האזור  עוזרת לך לקבוע אם אתה צריך מתקנים עשוי מתכת, פלסטיק או עץ, למרות שהיום רוב גני המשחקים נבנים מפלסטיק וחומרים שיהיו עמידים לאורך זמן. בעבר בנו את גני השעשועים מעץ אך עם השנים הבינו שזה לא מחזיק את כל עונות השנה והגן פסול לשימוש הילדים לאחר מספר שנים.  באזור גן המשחקים, כדאי להשקיע גם בנראות וסביבת הבילוי. שקיות צמחים ניתנות להתקנה כעצים בודדים או לשתול בתוך קבוצת מתקני משחק וניתן להשתמש בהן בצורה טובה שמוסיפה אווירה טובה של טבע וחופש.

מפגש, קהילה, חיבורים

גן המשחקים הוא מקום מפגש לכל הקהילה וזמן מצוין להכיר את כל הילדים באזור. בנייה ועיצוב של גני שעשועים חייבת להתייחס גם לזה. רבים גילו שזו דרך מצוינת להפגיש את הקהילה, לבנות מגרשי משחקים לילדים בקרבת מקום, מתקני ספורט שונים, לקדם אחדות ולבנות רוח קהילתית. הדבר הטוב ביותר בתכנון מגרש משחקים הוא לדעת כמה כיף זה יביא לילדים בבית הספר ובקהילה, זה שווה את הכל.

 

 

 

דילוג לתוכן