אבטחת מידע – כי סייבר זה לא בדיחה וצריך לשמור על עצמינו ברשת

הקדמה: מהו סייבר?

סייבר הוא השימוש במחשבים ובאינטרנט כדי לתקוף או להגן. אבטחת סייבר היא מונח רחב שניתן להשתמש בו כדי לתאר כל דבר, החל מהגנה על המידע האישי שלך באינטרנט ועד להגנה על תשתית קריטית.

"אבטחת סייבר היא הגנה על רשתות מחשבים, תוכניות, נתונים והתקנים מפני התקפות סייבר".

הדבר הראשון שעליך לעשות לפני שאתה נכנס לאינטרנט הוא להגן באמצעות סיסמה על כל המכשירים שלך. זה יקשה על האקרים לגשת לנתונים האישיים שלך.

סייבר הוא מונח המשמש לעתים קרובות לתיאור האינטרנט, אך הוא יכול להתייחס גם לאבטחת המידע באינטרנט. חשוב לכולם לדעת על אבטחת סייבר וכיצד להגן על עצמם באינטרנט.

הצעד הראשון בהגנה על עצמך באינטרנט הוא להבין מה המשמעות של סייבר. סייבר הוא מונח המשמש לעתים קרובות לתיאור האינטרנט, אך הוא יכול גם להתייחס לאבטחת המידע באינטרנט. השלב השני בהגנה על עצמך באינטרנט הוא להבין כיצד אתה יכול להגן על עצמך מפני פשע סייבר.

מבוא – מהי אבטחת מידע ולמה זה חשוב?

אבטחת מידע היא הגנה על מידע מפני גישה בלתי מורשית, שימוש, חשיפה, שיבוש, שינוי או הרס. זה הפך יותר ויותר חשוב בעידן הדיגיטלי של היום שבו אנחנו מחוברים כל הזמן לאינטרנט.

אבטחת מידע היא תחום עצום וקשה לכסות את כל ההיבטים שלו במאמר אחד. אז הנה כמה הנחיות בסיסיות כיצד תוכל להגן על עצמך באינטרנט:

– שנה את הסיסמאות שלך לעתים קרובות

– השתמש ברשתות Wi-Fi ציבוריות רק בעת הצורך

– היזהר לגבי מה שאתה משתף באינטרנט

– הגן על המכשירים שלך באמצעות תוכנת אנטי וירוס וחומות אש

האינטרנט מספק שפע של הזדמנויות לאנשים ללמוד, לתקשר ולנהל עסקים. עם זאת, אותה טכנולוגיה מאפשרת גם לפושעי סייבר ולשחקנים זדוניים אחרים לגנוב מידע אישי, לבצע הונאה ולהשתלט על רשתות.

אבטחת מידע היא תהליך של הגנה על מידע מפני גישה או שימוש בלתי מורשה. זהו מונח רחב המקיף אמצעי אבטחה פיזיים ודיגיטליים כאחד.

אבטחת סייבר היא הגנה על מחשבים או רשתות מחשבים מפני התקפות סייבר (כגון פריצה). המונח כולל אמצעים שננקטו כדי להגן על חומרה כגון מרכזי נתונים ושרתי אינטרנט מפני שיבוש או הרס; תוכנות כגון מערכות הפעלה ומסדי נתונים מפני התקפה; ערוצי תקשורת כגון נקודות גישה לאינטרנט נגד ציתות; חשבונות מקוונים נגד חטיפה; ומחשבים בודדים נגד תוכנות זדוניות.

תאגיד באחריות מוגבלת (LLC) הוא מבנה משפטי לעסקים שבהם מניות הבעלות אינן מופרדות לסוגים כפי שהם עם תאגידים.
למידע נוסף בנושא של מגזין אבטחת מידע ואבטחת מידע – כי סייבר זה לא בדיחה וצריך לשמור על עצמינו ברשת נא לבדוק כאן: internet-haganah.co.il

איך למנוע מגניבת זהות לקרות לך – מדריך למתחילים

האינטרנט הוא מקום פראי ומפחיד. אנחנו כל הזמן נחשפים לאיומים חדשים ומתהווים. במדריך זה, נחקור את הדרכים השונות בהן פושעי סייבר יכולים לגנוב את זהותך באינטרנט ואת הצעדים שתוכל לנקוט כדי להגן על עצמך.

מהי גניבת זהות?

גניבת זהות מתרחשת כאשר מישהו גונב את המידע האישי שלך, כמו שמך, מספר תעודת זהות או מספר כרטיס אשראי. הם משתמשים במידע הזה כדי לפתוח חשבונות בנק, לקבל הלוואות או אפילו לקנות דברים באינטרנט על שמך. גנבי זהות יכולים להיות פושעי סייבר שפורצים למאגרי מידע או שהם יכולים להיות אנשים קרובים אליך שרוצים גישה למידע האישי שלך מהסיבות שלהם.

איך האקרים גונבים את הזהות שלי באינטרנט?

ישנן דרכים רבות שבהאקרים גונבים זהויות באינטרנט, אך כמה מהשיטות הנפוצות ביותר כוללות:

– פישינג: זה כאשר האקר שולח מייל שנראה כאילו הוא מאדם שאתה מכיר אבל הוא לא. הדוא"ל עשוי לבקש פרטים אישיים כמו סיסמאות או מספרי חשבון בנק

כיצד לוודא שרשת המשרד שלך מאובטחת מפני התקפות סייבר

אבטחת מידע היא חשיבות עליונה בעולם המודרני. ישנן דרכים רבות להגן על עצמך באינטרנט, אבל זה מתחיל בהגנה על הרשת המשרדית שלך מפני התקפות סייבר.

הנה כמה דברים שעליך לעשות כדי לוודא שהרשת המשרדית שלך מאובטחת מפני התקפות סייבר:

– התקן תוכנת אנטי וירוס בכל המכשירים שלך – שמור את מערכת ההפעלה שלך מעודכנת – השתמש בסיסמאות חזקות ושנה אותן באופן קבוע – הצפנת נתונים רגישים – השתמש באימות דו-שלבי

אנחנו חיים בעידן דיגיטלי ועם זה, אנחנו כל הזמן באינטרנט. המשמעות היא שהנתונים שלנו פגיעים מתמיד להתקפות סייבר. האקרים מנסים ללא הרף לפרוץ לרשתות ולגנוב מידע בעל ערך מחברות. לכן זה כל כך חשוב לעסקים שיש אבטחת רשת במקום.

כמקצוען IT, אתה צריך להיות מסוגל להעריך את הסיכונים, להחליט על הפתרון הטוב ביותר עבור החברה שלך ולוודא שיש לך תוכנית פעולה טובה במקרה של התקפה על הרשת שלך. הצעד הראשון הוא הערכת צרכי החברה שלך וזיהוי כל נקודות תורפה שעלולות להתקיים. כמו כן תצטרכו לדעת איזו הגנה אתם רוצים לעסק שלכם – האם אתם צריכים חומת אש? אתה רוצה תוכנת אנטי וירוס? מה לגבי גיבויים? הכל תלוי באיזה סוג של נתונים יש לחברה שלך וכמה סיכון היא מוכנה לקחת בכל הנוגע לאבטחת סייבר.

דילוג לתוכן